گرانول چیست پیشرو پلاست

گرانول چیست

گرانول ساختاری موجود در پلیمرها است که امروزه در تولید انواع محصولات و مواد پلاستیکی کاربرد زیادی دارد. باید توجه کرد که گرانول نام یک پلیمر خاص نیست بلکه از پلیمر ساخته می شود. گرانول‌ها به صورت دانه دانه هستند و در هنگام تولید محصولات مختلف به شکل‌های گوناگون تغییر می‌کنند. شرکت پیشرو پلاست بسپار یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های تولیدی گرانول در ایران بشمار می‌رود.

مزایا استفاده گرانول

از مهمترین مزایای استفاده گرانول در صنعت می‌توان به جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ناشی از رها کردن ضایعات پلاستیکی در طبیعت اشاره کرد زیرا ضایعات پلاستیکی مانند لاستیک خودروهای فرسوده با بکارگیری مجدد در صنعت تولید گرانول، دوباره به چرخه تولید مواد پلاستیکی باز می‌گردند، این کار علاوه بر کاهش آلودگی‌های زیست محیطی  باعث کاهش هزینه‌ مواد اولیه برای کارخانه‌ها و تولیدی‌های لوازم و محصولات پلاستیکی می‌شود زیرا مواد اولیه بازیافتی بسیار کم هزینه‌تر است. بهتر است از گرانول مرغوب در صنایع تولیدی استفاده کرد، اگر گرانول کیفیت مطلوبی نداشته باشد کار با آن بسیار سخت است و کیفیت محصول نهایی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای تهیه گرانول ساخته شده از مواد اولیه مرغوب می‌توانید با مشاوران شرکت پیشرو پلاست بسپار در ارتباط باشید.

 

کاربرد گرانول

اولین و مهم‌ترین کاربرد گرانول در کشور، بکارگیری آن در صنعت پلاستیک سازی است و استفاده از گرانول با کیفیت در این صنعت، کاهش هزینه‌های تولید را به دنبال دارد. همچنین به دلیل استقامت گرانول از آن در ساخت پروفیل در و پنجره استفاده می‌شود. گرانول، این ساختار پلیمری در صنایع برق نیز کاربرد دارد به عنوان مثال در ساخت روکش کابل برق و گرانول داکت برق برای ایمنی بیشتر بکار می‌رود. جالب است بدانید گرانول یکی از مواد اولیه تشکیل دهنده انواع بتن و آسفالت هم هست و دلیل استحکام آن‌ها است. همچنین در تهیه و تولید انواع کفپوش‌، کابینت و کمد نیز کاربرد دارد.

 

انواع گرانول

همان‌گونه که اشاره شد گرانول ماده ای پرکاربرد در صنایع است بنابراین انواع و رنگ‌های گوناگونی برای استفاده‌های مختلف دارد که عبارتند از: گرانول پلی استایرن با کاربرد در ظروف یکبار مصرف و صنایع الکترونیکی، گرانول پلی پروپلین با کاربرد در قالب‌گیری تزریقی و الیاف‌سازی، گرانول پلی اتیلن با کاربرد در ساخت لوازم التحریر و گرانول پلی کربنات با کاربرد در اتاقک سازی و ساخت نورگیرها.

  • نشانی:

    قم، شکوهیه، فازدوم، بلوار همت، همت ۶، اولین کارخانه سمت چپ، پلاک ۱۲۵۶

  • ایمیل:

    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

  • تلفن:

    025-33343228

  • فکس:

    025-33343229

شرکت پیشرو پلاست بسپار تولید کننده انواع گرانول PVC جهت تولید شیلنگ، کابل و کفش و تزریق PVC

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد پیشرو پلاست بسپار محفوظ است.