مراحل تولید گرانول پیشرو پلاست

مراحل تولید گرانول

استفاده از گرانول در صنایع به خصوص صنعت پلاستیک سازی بسیار مورد توجه است، استفاده از گرانول بازیافتی به طرز چشم‌گیری هزینه‌های تامین مواد اولیه در تولید محصولات را کاهش داده و همچنین در تعیین قیمت نهایی برای مصرف کننده نیز موثر است. تولید گرانول در شرکت پیشرو پلاست بسپار مراحل متفاوتی را برای تبدیل شدن به یک مواد اولیه مرغوب طی می‌کند.

چگونگی تولید گرانول

برای تهیه و تولید گرانول‌های مختلف ابتدا باید یک سری مراحل طی شود تا بتوان به خوبی  ضایعات پلاستیک‌ را بازیافت و استفاده کرد. مرحله اول جداسازی ضایعات پلاستیکی است زیرا هر نوع پلاستیک ویژگی خاص خود را دارد و ترکیب و ذوب آن‌ها با یکدیگر باعث تولید محصولی بی‌کیفیت می‌شود. مرحله بعدی خرد کردن پلاستیک‌ها با استفاده از آسیاب است. در مرحله شست‌وشو، غبار و مواد اضافه از پلاستیک‌ها جدا شده و سپس نوبت به مرحله خشک کردن با کوره‌های حرارتی می‌رسد تا رطوبت آن‌ها از بین برود. مرحله آخر تولید گرانول بازیافتی است که در آن پرک‌های پلاستیکی در ماشین‌هایی به نام اکسترودر، ذوب شده و این پلیمر مذاب را با استفاده از یک تیغ یا کاتر بسیار تیز با تقسیم به قطعه‌های کوچک‌تر در یک استخر آب خشک می‌کنند.

 

خطوط گرانول خشک

گرانول این ماده پرکاربرد پلیمری، به دو روش تولید می‌شود، خط تولید گرانول خشک و گرانول رشته‌ای. گرانول خشک شبیه گرانول‌های تولید شده در صنایع شیمیایی است و توسط دستگاه‌هایی پیچیده و با دقت بالا ساخته می‌شوند به این صورت که خرده پلاستیک‌ها ابتدا در اکسترودر که یک دستگاه گرانول ساز است ذوب شده، از صافی عبور کرده و در همان حالت مذاب توسط یک تیغه برش می‌خورند و با گذر از مسیرهایی لوله ای شکل حالت سرد و خشک به خود می‌گیرند.

 

خطوط تولید گرانول رشته‌ای

تولید گرانول رشته‌ای نیز نوع دیگری از روش تولید این محصول است که با دستگاه‌های ساده‌تر تولید شده و شبیه خرده پلاستیک هستند. در این روش تولید ابتدا پلاستیک‌ها در دستگاه اکسترودر ذوب شده و با عبور از صافی به صورت رشته پلاستیک‌های مذاب در می‌آیند سپس وارد یک استخر آب شده و از آن‌جا به سمت یک آسیاب برای خشک و تکه تکه شدن حرکت می‌کنند. شرکت پیشرو پلاست بسپار برای انتخاب گرانول مورد نظر شما را راهنمایی می‌کند.

  • نشانی:

    قم، شکوهیه، فازدوم، بلوار همت، همت ۶، اولین کارخانه سمت چپ، پلاک ۱۲۵۶

  • ایمیل:

    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

  • تلفن:

    025-33343228

  • فکس:

    025-33343229

شرکت پیشرو پلاست بسپار تولید کننده انواع گرانول PVC جهت تولید شیلنگ، کابل و کفش و تزریق PVC

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد پیشرو پلاست بسپار محفوظ است.